New York City Gezi Notlarım

nyc1

22-29 Mart 2014, New York City için THY’ nın promosyon biletlerinden satın aldık. (Genellikle gidiş dönüş sezon  fiyatları 1800- 2800 arası değişmekte ama promosyonlu zamanlarda 1100-1500 arası bilet bulmanız mümkün)  Ocak- Mart aylarında THY’ larının promosyon biletleri oluyor, takip etmenizi öneririm. Gerçi New York City için Mart ne kadar doğru bir tarih tartışılabilir. Benim gibi çok soğuk sevmeyen birisiyseniz kesinlikle Nisan veya Mayıs dan sonra tatil planınızı yapın. Bloglarda okuduğum kadarıyla Yaz sıcağında gezmek için uygun değilmiş o yüzden Mayıs bence ideal bir dönem gibi gözüküyor. Bizim gittiğimiz hafta, ilk gün ve son günün dışında hava sıcaklığı en yüksek 8 en düşük -5 civarıydı ve rüzgarın çok kuvvetli estiği zamanlarda dondurucu soğuğu hissettik. Ellerim ve yüzüm pul pul oldu soğuktan 🙁 Soğuk sevmeyenlere Mayıs sonrası gitmeleri önerim dir.

Hava koşullarından biraz bahsettikten sonra gelelim New York City ‘ e bizim gibi ilk kez gelecek arkadaşlara öneriler ve notlar yazmak istedim. Ben gelmeden önce bir çok blog ve site takip ettim ve notlar aldım. Ama yine de ilk kez geleceğimden kafam oldukça karışıktı. Nerede kalmalıydım, nasıl bir rota izlemeliydi m. Orada yaşayan arkadaşımın olması, ayrıca oraya yakın zamanda ziyarete giden arkadaşlarımdan aldığım tavsiyelerle gezim daha kolaylaştı. İlk kez geleceklere ve maliyeti düşük bir gezi olması isteyenler buradaki notlardan faydalanabilirler.

22 Mart 2014 Cumartesi

Yolculuk: Uçak saatimiz sabah 07:25‘ deydi.Yaklaşık 2 saat öncesinde hava limanın daydık. Bizim için ideal bir zaman oldu çünkü pasaport kontrol bölümünde uzun sıralar olabiliyor, o yüzden erken saatlerde hava limanında olmanız faydalı. Uzun uçuşlar da uçak, soğuk olabildiğinden yanınızda swaetshirt bulundurmanızda fayda var. Gerçi uçak yolculuğunuzda size çorap, battaniye yastık ve bunun gibi aksesuarlar verilmekte. Bir önceki Los Angeles yolculuğum 13 buçuk saat sürmüş , uçak dizaynı daha farklıydı ve ayrıca internet vardı. New york uçuşları yaklaşık 10 buçuk saat sürüyor ve internet yok. Koltuk planları da farklı. Los Angeles uçuşumda 3 + 3 + 3 şeklindeyken New York koltuk planı 2+4+2.

ucakkoltuk

Bu yüzden 2 kişi seyahat edecekler önceden telefonla sağ yada sol cam kenarı koltuk seçimi yapabilirler. Orta bölüm 4 kişilik olduğu için daha rahatsız oluyor. Ayrıca Amerika uçuşlarında 3 ay öncesinden telefonla koltuk seçimizi yapabilirsiniz. 12 saat kala yapılan check in sırasında çoğu koltuk önceden rezerve olduğu için yer bulmakta zorluk çekebilirsiniz.

10 saat nasıl geçer diyenlere, Bol bol film izlemek uçakta kolay vakit geçirilmesi için çok faydalı.

Yaklaşık 12:20 de New York City John F Kennedy’ e iniş yaptık. Türkiye ile 7 saatlik bir zaman farklı oluyor.

Freeshop ile ilgili bir kaç bilgi paylaşmakta fayda var. John F Kennedy’ e indiğinizde  freeshop yok.

John F. Kennedy Havaalanı

New York John F. Kennedy Havaalanı, dünyanın en büyük havaalanlarından biri durumunda. 7 terminalden oluşan bu havaalanının içerisinde 4 şeritli bir yolun yanı sıra AirTrain adı verilen makinistsiz hafif metro hattı bulunuyor.20140322_193632

Biz ulaşımımızı Metro kullanarak yaptık . Otelimiz Manhattan Times Square de bulunuyordu. . Kişibaşı 7,50$ a manhattan a gidebilirsiniz.

“Bunun için havaalanını içinde “Air Train” ( Haritadaki Sarı çizgili hat) yazan okları takip ediyorsunuz. Hangi terminalde olursanız olun havaalanı içinde ring yapan trene binip Jamaica Station’ da inin.

airtrain

jamaica Station’ a gidiş süresi yaklaşık 13 dk.)  Air train e binerken ücret yok, indiğinizde metro yönünde ilerlediğizde giriş için  metrocard alıp 5 $  air train için basıyorsunuz. 2,5 $ da metro tek yön biz haftalık metro card alıp Jamaica İstasyonu‘ndan metroya bindik, E  ( mavi) trenine binip Manhattan 42 st. durağında indik.  (yaklaşık  45 dk. )

otele gidis

Şehirde 3 günden fazla kalacaksanız ve çoğunlukla toplu taşıma kullanayım diyorsanız bizim yaptığımız gibi 30$ verip haftalık Metrocard alın.

Bir diğer yol ise Taksi: JFK’den Manhattan’a geçiş standart tarife 50$ civarında.

Bahşiş: 45-50 dolar artı %10-15 bahşiş vermeniz

Eğer taksinin tepesindeki ışık yanıyorsa boş demek, sönükse içinde yolcu var.

Ama sizde bizim gibi Manhattan da kalacaksanız Metro kullanmak çok daha kolay ve ekonomik olacaktır. Çünkü metro ağları çok geniş.

Yaklaşık 1 saatlik bir metro yolculuğu sonrasında Manhattan’ a vardık. Metro ile otel arası yaklaşık 5 dk’lık bir mesafedeydi. O yüzden çok şanslıydık.

Gelelim Otel seçimine:

Otel seçiminde gerçekten çok zorlandım ama sonunda güzel bir seçim yaptığımız için size şiddetle tavsiye edebilirim. Tabiki New York City de otel bakımından yüzlerce seçenek mevcut, eğer uygun bütçeli ihtiyacınızı görebilecek, konum açısından da uygun bir otel arıyorsanız Holiday Inn Express Times Square oteli müthiş bir seçim.

hollidayinn

Çünkü çoğu otelde kahvaltı dahil değil ayrıca internet de dahil değil. Bu otelde kaldığımız süre boyunca wi-fi  ücretsiz odalarımızda da kullanabildik. Ayrıca kahvaltı dahil olması bizim işimizi kolaylaştırdı. Gün içinde içeceklerden ücretsiz yararlanabiliyorsunuz. Odalar çok büyük olmasa da orta ideallikteydi. Oldukça temizdi.

Rezervasyon ve bilgi için Tıklayın!

plan1

Manhattan kendi içinde 12 bölüme ayrılıyor

bolum

En kuzey bölgesi Harlem;

Central Park’ın doğusunda kalan ve içinde Metropolitan müzesinin yer aldığı kısım Upper East Side

Yine aynı hizada ama bu kez Central Park’ın batısında Upper West Side;

bu bölgelerin hemen güneyinde Broadway,

5th avenue ve Empire State’in de olduğu Midtown bölgesi;

ardından en güneye kadar sırasıyla Chelsea, Union Square, Greenwich village, Lower East Side, Chinatown&Little Italy, SoHo&Tribeca,

South Street Seaport  ve içinde Wall Street ile Özgürlük heykeline gitmek için vapurlara binilen Battery Park’ında olduğu adanın en güneyi Lower Manhattan.

22 Mart Cumartesi 15:30 otele giriş yaptık.

Hazırlanıp hemen kendimizi meşhur Times Square yani Times Meydanı’ na  attık. Hava sıcaklığı yaklaşık 15 dereceydi. Oldukça şanslı  sayılırdık. Çünkü sonraki günler dondurucu soğukla karşı karşıya kaldık:-) Times meydanı otele yaklaşık 10 dk ‘lık bir yürüme mesafesindeydi.

times

Times Meydanındaki  canlı sokaklar, görkemli gökdelenler ve ışıklı reklamlar insanı gerçekten büyülüyor. Sanıyorum ki şehrin en hareketli ve canlı kısmıydı. Burada mağazalar gece yarısına kadar açık (02:00 ye kadar) Bu meydana yerleştirilmiş olan kırmızı merdivenlerde ya da etrafa serpiştirilmiş sandalyelerde oturabilir, George M. Cohan heykeline bakabilir veya meydanı seyredip fotoğraf çekebilirsiniz.

20140325_20020720140322_160840

Times Meydanı da bir çok film ve klip çekimine ev sahipliği yapmış.

bunlardan bazıları: Alicia Keys- Newyork

alice

Captain America:

captainamerica

Spider-Man

Spider-Man at GMA

The First Avenger,  Tower Heist, The Smurfs, Enchanted, Hancock, Date Night, The Day The Earth Stood Still, Vanilla Sky, Jerry Maguire, Big, How To Lose A Guy In 10 Days, Midnight Cowboy, Fame…

İlk gün olma sebebi ve jetlag olmayalım diye 8 gibi uyuduk ve ertesi güne enerjik başladık zaten 5 gibi otomatik uyanmıştık bile:-)

ilk günkü turumuza yakın çevreyi dolaşmakla başlamak istedik.

Otel konumumuz itibariyle ilk bizi karşılayan  Bryant Park oldu. Pazar günü olma sebebiyle sanırım birde sabah 09:00 saatlerinde yola çıktığımız için park bomboştu:-) ayrıca bahara yeni geçiş yaptığı için yeşil yerine kahverengi bir görüntüye sahipti. Bloglarda ve internette okuduğum kadarıyla  “39.000 m2‘lik yüzölçümüne sahip park. Midtown’da, New york Halk Kütüphanesi’nin hemen yanında, 5. ve 6. caddeler ile 40. ve 42. sokakları arasında yer alıyor. Yazları haftanın farklı günlerinde farklı etkinlikler yapılıyormuş Pazartesi açık hava sineması, perşembe yoga. Kışın buz pateni kurulduğu hakkında bilgiler almıştım ama bizi kahverengi boş bir alan karşıladı 🙂 Bu yeşil Fotoğraf internetten, çok yakında benim çektiğim halini yayınlayacağım…

Bryant

Grand Central Terminali

Grand-Central

20140323_0948052. Durağımız yine yol üzerinde ki 42. cadde ile Park Ave arasında yer alan Grand Central Terminali. Grand Central Terminali halen tren platformu sayısı itibariyle dünyanın en büyük tren garı binası. Bir çok filme de ev sahipliği yapmış olması ve mimari yapısı  sebebiyle görülmesi gereken yerlerden bir tanesi.

Bazı filmlerin sahneleri biraz hatırlayalım:

Arthur(2011 Film)

Arthur copyArthur

The Avengers/Yenilmezler (film, 2012)

yenilmezler

Gossip Girl

gossip3 copy

ve bir çok film: Arthur, Conspiracy Theory, Unbreakable, The Avengers, Cloverfield, I Am Legend, The Bone Collector, Carlito’s Way, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Friends With Benefits, Hackers, Men In Black, The Taking Of Pelham 123, Superman, The Perfect Score, Midnight Run, North By Northwest, One Fine Day…

Bir sonraki  Durağımız Rockefeller Centre:

20140323_104216 Tabi ilk ve en uzun süre dünyanın en uzun gökdeleni olma ünvanı ile Empire State Building tüm turizm trafiğini çekse de bence daha iyi bir alternatif Rockefeller Center’ın tepesi “Top Of The Rock”dır. Bunun En önemli nedeni buradan Skyline’a bakarken Empire State’i de görme şansınızın olmasıdır.

20140324_122326

topoftherock

Rockefeller Building’in içerisinde Amerika’nın en önemli yayın kuruluşu NBC’nin stüdyoları mevcut. Kişi başı 27$’a Top of The Rock’a çıkabilirsiniz.

20140323_102009Çeşitli komplo teorilerine konu olan ve sahip olduğu mal varlığı dolayısıyla (her ne kadar en zenginler listesinde görünmese de) dünyanın en zengin aileleri arasında bulunan Rockefeller ailesine ait bu bina, esasında bir alışveriş merkezi. Bu merkezin tepesinde, 80. katta Empire State binasının gözlem kulesine göre daha geniş bir alan mevcut. Bir tarafı Empire State binasını da içerecek şekilde Aşağı Manhattan manzarası ve diğer tarafı Central Park manzarasıyla çevrili. Empire State binasına kıyasla kat sayısı ve dolayısıyla yüksekliği daha az olsa da, manzara olarak daha iyi görüş sunuyor ve en tepesinde yüksek korkuluklar yer almıyor. Bizim gittiğimiz zaman camla kaplıydı. Soğuk açısından kesinlikle faydalı oldu, düşündüğüm kadar üşümedim. 80 katı asansörler saniyeler içerisinde çıkarken, kulağınızda basınçtan dolayı ağrı oluşabiliyor. Asansörde sizi küçük bir sürpriz karşılıyor, Rengârenk ışık ve müzikli bir asansör yolculuğu çok keyifliydi.

Fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra,

loves

Bir sonraki durağımız meşhur LOVE heykeli. 6.avenue ile 54.cadde kesişimine gidiyoruz. Gerçekten sokak numaraları sizi tam noktaya götürüyor ne kadar ilginç bir düzen. O yüzden NYC de kaybolmanız ya da bir yer bulamamanız neredeyse imkansız. Birkaç fotoğraf çekilip 5th ave doğrultusunda aşağı doğru ilerlemeye başlıyoruz.

42.st ile Lexington Caddesi’nin keşiştiği noktadan yükselen Chrysler Binasını görüyoruz.

Chryslerb 319 metre uzunluğundaki bu gökdelen açılışından 11 ay sonra tamamlanan Empire State Binası onu geçene kadar, dünyanın en yüksek binası ünvanına sahipmiş. Chrysler Binası’nın en önemli mimari özelliklerinde nart deco  stili ile tasarlanmış taraçlı zirvesi. Yedi adet halka şeklinde taraç parçalarının çapraz çatkılı kemerler şeklinde içiçe geçmesi ve birbiri üzerinde ötelenmesinden oluşan Chrysler Binası’nın zirvesi, Van Alen’in bu binadaki en dikkat çekici tasarım öğelerinden birisi.

Yenilmezler ( The Avengers) fiminden bir kare,

chrysler-The Avengers

Empire State Building e doğru ilerliyoruz ,  5th avenue ile 34. caddenin kesişiminde yer alan Empire State Building’in önünden geçiyoruz. 1 Mayıs 1931 tarihinde, o güne kadar Dünya’nın en yüksek binası olan Chrysler Binası’nın bu unvanını elinden almış, Yüksekliği 381 m, anten ile beraber 443,2 m. World Trade Center (Dünya Ticaret Merkezi) binasının 1972 tarihindeki açılışına kadar Dünya’nın en yüksek binası olarak kalmış fakat  11 Eylül 2001 tarihindeki terör saldırıları sonucu World Trade Center  binaları yıkılınca,New York ‘un en uzun binası unvanını geri almış. Ve bir çok filme konu olmuş.

Başlıca bir kaç film,

IndependenceDay

spiderman

şirinler

I-AM-LEGEND1

Biraz ilerlediğimiz de 6th ave kesişimine gelirsek Herald Square ile tanışacağız. Macy’s burada.

macyss Macy’s Dünyanın en büyük departmanlı mağazası olarak anılmakta. Bizim Boyner grup gibi düşünebilirsiniz. Bizim gittiğimiz dönemde çiçek festivali vardı. Hemen karşısın da Victoria’s Secret var. Bu zamana kadar gördüğüm en büyük VS mağazasıydı.

Tekrar 5th avenue caddesine geçip aşağı doğru ilerlediğimizde Broadway ve 5th avenue kestiği noktada ilginç mimari bir yapı karşılıyor , Flatiron Building.

flatironÜtü’ye benzediği için, İngilizcede bu anlama gelen Flatiron olarak adlandırılmıştır. New York’un önemli ikonik binalarından biri bu. İş merkezi olarak kullanılıyormuş.

yine bir çok filmde yer almış,

Spiderman

flatiron-spider

flatironıam

The Day The Earth Stood Still

dunyanın durdugugun

Yaklaşık 39.500 m2‘lik büyüklüğü ile birçok kültürel faaliyetin yer aldığı bir merkez olan Washington Square Parkının önüne kadar yürüyoruz.

WhashingtonsquareGenellikle parklar kahverengi görünüyordu. Henüz baharın New York’ a gelmemiş olmasından yeşil bir görüntü yerine kahverengi bir görüntü ile karşılaştık. Soğuk havadan dolayı da kalabalık değildi.

yine filmlere ev sahipliği yapmış başka bir mekan da Washington Square oluyor,

washinton

Bu duraktan sonra metroyla geri dönüyoruz. Ertesi günkü planımız hava koşulları nedeniyle askıya alınıp Madame Tussauds Balmumu Heykel müzesini  dolaşmaya çıkıyoruz.

20140326_123311_LLS

20140326_12305120140326_12282920140326_110137

Bizim otele çok yakındı. Times meydanına gelmeden hemen  42nd Street 8 ve 7 Ave aralığında bulunuyor. Kişi başı 36 USD. İçinde yaklaşık 2-3 saat geçirebileceğiniz çok renkli eğlenceli bir ortam sunuyor. Daha önce Hollywood daki bal mumu müzesine gitmiştim. New York da ki ondan daha farklı konsept sunuyor. Eğlenmek istiyorsanız kesinlikle ziyaret etmenizi öneririm. Ayrıca bu turda sürpriz olarak  4D kısa film izleme şansıda yakalayabiliyorsunuz.

Hava koşulları düzeldiğinde gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. 2 . plan olarak Down Town gezimiz vardı. Metro ile direk World Trade Center durağında iniyoruz.

Eski hali:-(

eski

Ve  İlk durağımız tabiki 11 Eylül saldırısı ile yok olan World Trade Center(İkiz Kuleler)  yerine yapılan anma havuzları oluyor.20140327_121637

tradetrade3

Tahmin ettiğim kadar kolay bir ziyaret olmadı açıkçası . Uzun bir kuyruk sonrası yaklaşık 45 dk, kemerinize kadar güvenlik kontrolünden geçip bina içine giriyor ve sonrasında dışarı çıkıp havuzlara bakabiliyorsunuz. Geniş ve derin şelale şeklindeki  havuzları görmek insanın içini acıtmıyor değil 🙁 Tüm ölenlerin isimlerini Havuz kenarına yazmışlardı.

Ve sonrasında Wall Street’in en önemli ikonu olan Charging Bull (Wall Street Bull) a gidiyoruz.

boga

200 kg ağırlığındaki Bronzdan imal edilen bu Boğa Heykeli, Amerika’ nın agresif Finansal Optimizmini simgeliyormuş. Boğa simgesi borsanın bereketli olduğunu gösterirmiş.

Charging Bull ile ilgili bir film kareside Arthur filminden..

Arthur

Statue of Liberty (Özgürlük Anıtı) Özgürlük Heykeli’ ni uzaktan da olsa görebilmek için Battery Park’ a doğru ilerliyoruz.

libery

Özgürlük Heykeli New York’un, hatta daha geniş anlamda Amerika’nın en önemli sembolü durumundaki Özgürlük Heykeli (Statue of Liberty), kendisiyle aynı adı taşıyan oldukça ufak bir adanın (Liberty Island) üzerine inşa edilmiş sembolik değerli bir heykel. 46 metre yüksekliğindeki bu heykele Battery Park’tan ulaşım sağlayabiliyorsunuz.

ferry

Bir alternatif olarak aynı yerden Staten Adasına ücretsiz giden Staten Island Ferry’e binip yol üzerinde Özgürlük Heykelinin yanından geçerken fotoğraflayabilirsiniz. Hemen inip dönüş için tekrar feribota binin ve  geri dönerken de NYC’ nin siluetini de fotoğraflayabilirsiniz.( yaklaşık gidiş dönüş 45 dk sürüyor)

Bir çok film karesinde bol bol gördüğümüz diyebiliriz.

The Day After Tomorrow

day_after_tomorrow_finalcloverfield-statue-liberty

Eğer vaktiniz bol ve yakından fotolarını çekmek isterseniz kişi başı 17$’a bilet bulabilirsiniz

Özgürlük heykelini fotoğrafladıktan sonra Brooklyn köprüsünde yürümek için önce seaport’a ilerliyoruz.

seaport

20140327_150129

Sea Port’ dan  Brooklyn köprüsü ve manhattan manzarasını izlemek çok keyifliydi. Mutlaka uğrayın. Brooklyn köprüsünde yürüyüş için köprüye doğru ilerledik.

Yine I am Legend film karelerinde yer alan bir diğer yer ise Seaport ve Brooklyn Köprüsü.

legend

Brooklyn Köprüsü New York’un en önemli sembollerinden bir diğeri durumundaki Brooklyn Köprüsü de, görülmesi gereken noktalardan.20140327_150855

bridge 1883 yılında tamamlanan ve New York’un 5 bölgesinden en önemli ikisini, yani Brooklyn ile Manhattan’ı birbirine bağlayan bu köprü hem araç hem de yaya trafiğine açık. 1825 metre uzunluğundaki köprüyü yürüyerek kat edebilir ve hem Manhattan’ın gökdelenlerle dolu manzarasını hem de Brooklyn’in nispeten daha sade çehresini, ayrıca altınızdan akan nehri seyre dalabilirsiniz.20140327_155239

bridge2

İşte Brooklyn Köprüsü nün geçtiği bir kaç film sahnelerinden:

The Dark Knight Rises

Fantastic Four

fantastic-four-6

Biraz rüzgarlı bir gün olsada yürüyüş çok keyifliydi. Adım adım fotoğraflayıp köprü çıkışında karnımızı doyurmak için ünlü gramaldies pizzacısına uğradık.

pizza

20140327_171255_LLSTarihi önünde kuyruk olan gramaldies pizzacasina mutlaka gidin demişlerdi ve gerçekten önünde kuyruk vardı:-) Harika bir pizza tavsiye edilir.

Sonrasında Manhattan adasını Brooklyn ‘ den fotoğraflayabilmek için brooklyn bridge park’ a uğruyoruz.

broklyn

20140327_174822

Akşam üstü olduğu için güzel bir manzara ile karşılaştık. Bol bol fotoğraf çekip dinlendikten sonra geri dönüş için metroyla Manhattan’ a geri döndük.

Havanın daha iyi olduğu günü tercih edip Central park gezimizi son güne bıraktık. Hava ılık ama bu sefer de öğleden sonra yağış başladı:-)Bir kısmını şemsiye ile dolaşmak durumunda kaldık.

centralpark

Central Park Manhattan’ın yukarı kısımlarına kurulmuş, uzunluğu 4 genişliği ise 1 km civarında olan Central Park, New York’un akciğeri durumunda. İçerisindeki irili ufaklı göletler, beyzbol sahaları, bisiklet yolları, amfi tiyatrolar ve dahası, burada pek çok etkinliğe izin veriyor . Yine bizim gittiğimiz ay dolayısıyla yeşil bir alan yerine kahverengi bir görüntü vardı

20140328_10331620140328_102308

1 ay sonraki halini tahmin edebiliyorum. Şehrin göbeğinde devasa büyüklükte inanılmaz bir dinlenme yeri.

Alışveriş Tüyoları yine kişeye göre değişmekte,

Alışveriş yapmak isteyenler içinde New York tam bir alışveriş cenneti. Ama doların  2.2’un üzerinde seyrettiği şu günlerde İnanılmaz pahalı bir şehir. 5th Ave caddesi zaten tüm ünlü markaları barındırıyor. Ama ekonomik outlet ürünlerin bulunduğu bir yer arıyorsanız merkez dışındaki Woodbury Common Premium Outlets yerine , Century 21 tam sizin adresiniz. Woodbury ye otobüsle ulaşmak mümkün. Her saat başı otobüs var. Yol yaklaşık bir saat sürüyor.  Gidiş-dönüş ortalama 40-45 dolar arası. O yüzden alışveriş için böyle bir zaman ayırmak istemediğimizden metroyle direk World Trade Center durağında iniyor ve Century 21 alışveriş merkezine gidiyoruz. 6-7 katlı bir çok markanın outlet ürünlerini barındırıyor.

Guess marka gözlükleri 60 TL ‘den  Ryban marka gözlükleri 120 TL’den başlayan  fiyatlarla satın alabilirsiniz.

Ayrıca saatlerde bir çok çeşitlilik söz konusu Michael Kors, Guess ve Diesel saatleri 300 TL den başlayan fiyatlarla alabilirsiniz.

O kadar çok ürün var ki yaklaşık bir gününüz burada geçebilir.

Aksesuar alışverişimi buradan tamamladım Gözlükler saat ve çanta alışverişi yaptım Türkiye ye göre oldukça makuldü. Ama Kıyafet konusunda pek aradığımı bulduğum söylenemez. O kadar çok çeşit var ki ve Türkiye ye göre bence pahalı. Ama Marka ürünler almak istiyorsanız tabi ki daha uygun. Karıştırmakta fayda var.

Diğer uygun alışveriş mağazaları ise şöyle,20140322_172741

Forever 21: Türkiye’de mağazası olmayan bir marka. H&M tarzı. Özellikle Times Square’deki 4 katlı mağazası çok büyük Fiyatlar da H&M ile hemen hemen aynı seviyede.

TJ Maxx, Marshall: Fiyatlar daha uygun. NY de birçok şubesi bulunuyor. Central park yakınında ve Wallstreet yakınında rastladım. Gerçekten uygun ürünler bulmak mümkün.

Centruy 21 alışveriş merkezi sonrası

Little italy’ e doğru hareket ediyoruz. Mağazaları ve cafeleriyle dolu güzel bir cadde. Ferrara Bakery’in muhteşem Tiramisu’larından yememiz önerilmişti bizde öyle yaptık.20140328_160933

20140328_155017_LLS20140328_160851_LLS

Hafif bir okadar da leziz di tavsiye edilir.

20140328_153624China Town: Burası tam anlamıyla küçük Çin! İnsan Çin’e gitmiş kadar oluyor 🙂 Burayı ben pek sevmedim:-)

Soho’ yu da dolaşıp metro ya binip tekrar otele geri döndük.Soho ‘daki Victoria’s  Secret mağazası genellikle Victoria’s Secret meleklerinin tanıtımını yaptığı mağaza olmasından dolayı bir bakıp çıkmadan edemedim:-)

20140328_171234

Ertesi günü istanbul’a yolculuk. Güle güle New York…

20140329_101538

New York’da salsa sevenler için 2 adres verebilirim bizim otele çok yakın olduğundan tercih ettiğimiz 22 West 39th Street deki Club Cache  , her Perşembe
bir diğer mekan ise Frankie Martinez’ in Cuma günleri dans okulunda düzenlediği salsa gecesi ABAKUÁ Dans okulu  412 8th ave.